Łęki Szlacheckie - oficjalna strona internetowa

Start

Wycieczka do Trójmiasta

Email Drukuj PDF

W  dniu 28 maja 2018 grupa 46 uczniów naszej szkoły udała się na trzydniową wycieczkę do nadmorskiej miejscowości Jastrzębia Góra. Głównym celem wycieczki było: zainteresowanie regionem Pomorza ze szczególnym uwzględnieniem jego walorów historycznych i kulturowych, upowszechnianie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego, z uwzględnieniem bezpieczeństwa oraz kształtowanie zasad świadomej dyscypliny i harmonijnego współżycia w zespole. Pierwszego dnia w godzinach południowych dotarliśmy do Malborka, by tam zwiedzić częściowo odbudowany zamek krzyżacki. Kto raz zobaczył tą ponad 700-letnią budowlę, nie pomyli jej z żadną inną. Uczniowie słuchając uważnie opowieści przewodnika spacerowali, podziwiając kolejno dostępne sale zamkowe. W godzinach wieczornych dotarliśmy do miejsca naszego noclegu w Jastrzębiej Górze, gdzie po zakwaterowaniu, zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się na spacer brzegiem morza. Po powrocie ze spaceru zorganizowano dla nas dyskotekę.
Drugiego dnia, po wspólnym śniadaniu, wyruszyliśmy wraz z przewodnikiem na całodniową wycieczkę do Trójmiasta. Pierwszym punktem naszego zwiedzania był  statek - muzeum "Dar Pomorza" w Gdyni. Spacerując po pokładzie z dużym zainteresowaniem oglądaliśmy kolejne pomieszczenia: maszynownię, magazyn żagli, pomieszczenia oficerskie, pomieszczenia oficerów starszych, pokład, kuchnię. Stamtąd udaliśmy się autokarem do Gdańska na koncert organowy w Katedrze Oliwskiej. Gdańsk to miasto o bogatej tradycji organowej. Muzyka od wieków rozbrzmiewała w zabytkowej Katedrze Oliwskiej, umożliwiając melomanom obcowanie z muzyką wykonywaną na królewskim instrumencie, jakim niewątpliwie są organy. Zanim jednak udaliśmy sie na koncert wyruszyliśmy na spacer po przepięknym Parku Oliwskim podziwiając uroki natury m.in.: wspaniały parter ogrodowy ozdobiony fontanną, Aleję Lipową i Groty Szeptów. Po południu wybraliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta, które zakończyliśmy przy Pomniku Neptuna.
Zmęczeni tym długim spacerem w słonecznej pogodzie, uczniowie i opiekunowie, mieli przerwę na posilenie się, odpoczynek i zakup pamiątek. Po powrocie do ośrodka wypoczynkowego i obiadokolacji udaliśmy się tradycyjnie spacerkiem brzegiem morza, który okazał się ulubionym elementem dnia. Dzień pełen wrażeń zakończyliśmy wspólnym pieczeniem kiełbasek przy ognisku.
Trzeciego dnia naszej wycieczki czekała na nas atrakcja w postaci rejsu statkiem po Bałtyku. Na koniec krótka wycieczka po plaży, ostatnie zbieranie kamyczków czy muszelek i udaliśmy sie w drogę powrotną.
Nasz trzydniowy pobyt w nadmorskich miejscowościach był bardzo szczęśliwym i udanym czasem. Bliskość morza,  teren ośrodka wyposażony w boiska do gier zespołowych, a także piękna, słoneczna pogoda stwarzały dzieciom dogodne warunki do aktywnego spędzania czasu wolnego. Walory klimatyczne wybrzeża, piękne widoki, nowe miejsca pozwoliły dzieciom na wypoczynek połączony z nauką i zabawą. Pozostały  wspomnienia, niezapomniane wrażenia, zdjęcia oraz pamiątki. Wszyscy wróciliśmy z wycieczki w wesołych nastrojach.
Uczniom  podczas wycieczki towarzyszyły: Pani Elżbieta Krasoń, Pani Katarzyna Meszczyk, Pani Ewelina Kozłowska, Pani Maria Dędek-Ogłozińska.

PPWOW

Eliza, Jacek, Jaczewoj, Joanna,
Julianna, Liberat, Miron, Zawisza,
Żanna

Do końca roku zostało 137 dni.