Łęki Szlacheckie - oficjalna strona internetowa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start

„Elektronika w muzyce”

Email Drukuj PDF

Dnia 21 kwietnia 2017r. Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. A. F. Modrzewskiego w Trzepnicy uczestniczyli w kolejnej audycji muzycznej, której temat brzmiał „Elektronika w muzyce”. Pan Maciej Pietrzak zaczął spotkanie wykonaniem utworu z gry Angry  Birds, a zadaniem zgromadzonych uczniów było rozpoznanie utworu, z czym poradzili sobie bez problemu. Po czym przypomniał znany już uczniom z poprzednich audycji instrument EVI (saksofon elektroniczny). To wszechstronne narzędzie muzyczne naśladuje inne instrumenty muzyczne, co pan Maciej zaprezentował naśladując tubę, mały flecik czy głos syreny policyjnej. Wyjaśnił również, że można na nim zagrać sto dzięków, a jeśli to mało można EVI specjalnym kablem połączyć z wieloma innymi instrumentami muzycznymi i w ten sposób poszerzyć możliwości grania tym instrumentem. Podłączając się do keyboardu zagrał na fortepianie, gitarze klasycznej, organach. Jak zwykle podczas audycji aktywni byli również uczniowie, którzy w pierwszym zadaniu przez dwie minuty uczyli się grać na pięciu instrumentach (gitarze, skrzypcach, perkusji (składa się ona z 12 instrumentów), fortepianie i trąbce).  Następna zagadką muzyczną dla wszystkich na sali było rozpoznanie instrumentów jakimi grał pan Maciej na EVI utwór „What a wonderful world” (w tłumaczeniu na j. polski „Cóż za wspaniały świat”) wykonywany przez Luisa Armstronga, króla trąbki i jazzu, znanego ze swojego charakterystycznego głosu. Artysta często zapominał teksty swoich własnych utworów i wtedy stosował scat (dźwiękonaśladowczy sposób śpiewania polegający na naśladowaniu odgłosów instrumentów oraz zastąpieniu tekstu onomatopejami słowopodobnymi), od którego do beatboxu była bliska droga. Pan Maciej nawiązał też do pracy didżejów, którzy skreczują czyli wykorzystują dźwięki powstające przez drapanie płyty winylowej, najczęściej w nagraniach muzyki z gatunku hip-hop oraz tanecznej muzyki elektronicznej. Kolejny konkurs dla chętnych uczniów był super taneczny i polegał  na tańczeniu tylko wtedy gdy słyszy dźwięk instrumentu który jest mu przydzielony.  W tym miejscu pan Maciej zaprezentował luper- urządzenie, które powtarza w pętli dźwięki  instrumentów i słowa na nim nagrane. Urządzenie to zostało wykorzystane w tej części konkursu. W dalszej części audycji zgromadzeni nauczyli się na podstawie słów mówiących o jedzeniu beatboxu czyli sztuki rytmicznego tworzenia dźwięków. W ćwiczeniu wykorzystano słowa: bułka, kanapka, kebab, pizza, kapusta. W ostatnim konkursie ochotnicy powtarzali rytmicznie pytanie „Po co ci kapusta” z urządzeniem luper robiąc min. perkusję, bas i  tworząc w ten sposób muzykę. Audycja zakończyła się śpiewaniem i tańczeniem przez całą zgromadzoną brać uczniowską  piosenki z filmu pt. „Madagaskar” śpiewanej przez króla Juliana „Wyginam śmiało ciało” do przygotowanego przez pana Macieja podkładu na poznanym urządzeniu luper.

 
PPWOW

Aktualności


Dzisiaj jest: Piątek
26 Maja 2017
Dzień Matki
Imieniny obchodzą
Beda, Filip, Marianna, Paulina,
Więcemił, Wilhelmina

Do końca roku zostało 220 dni.
Zodiak: Bliźnięta



 

 

 

 


 

dziennik_ustaw_xxx

161004 mapa

150730 RSIP-Baner

160916 logo

150521 logo

160824 LOGO

160824 BANER

151117 obywatel slider

140602_io

141114 logo

mini_CEiDG

160707 GP

baner_boczny_elearning

141007_lokals

151203 logo

140129_flagaUE